Indien ja, ondertekening door beide ouders voor toestemming van de aanmelding noodzakelijk.
Gegevens broertjes en zusjes:
Komen er ontwikkelings- en/of leerstoornissen voor in de familie en zo ja, bij wie?
Hoe is de relatie tussen uw kind en de andere gezinsleden?
Gebruikt uw kind medicatie?
Geef hier een korte impressie van uw kind.
Hoe ervaart u de opvoeding van uw kind?
Wat is uw hulpvraag?
Beschrijf zo concreet mogelijk het gedrag van uw kind waarover u zichzorgen maakt.
Wat is er al gedaan, door wie en wat was het effect?
Wat verwacht u van Smart Senses?
Waarom zijn de problemen er volgens u en uw kind? Welke mogelijke verklaringen ziet u?
Wat was de algemene indruk als baby?
Wanneer begon uw kind met:
Wanneer en hoe leerde uw kind rekenen?
Wanneer en hoe leerde uw kind lezen?
(denk aan: eenkennig, koppig, prikkelgevoelig, eetgewoontes, slaapbehoefte, zelfstandig, zichzelf goed kunnen vermaken, gemakkelijk, driftig, druk, slecht luisteren, verlegen, bang voor veranderingen, angstig)
Zijn er bijzonderheden ten aanzien van het eet- en/of slaapgedrag van uw kind?
Hoe is de zelfredzaamheid van uw kind?
(Denk aan wassen, aankleden, opruimen, logeren)
Hoe zijn de huidige spraak- en taalvaardigheden van uw kind?
(Denk aan: fietsen, zwemmen, vallen, (on)handigheid, soepelheid, tekenen en schrijven)
Hoe zijn de huidige motorische vaardigheden van uw kind?
(Denk aan: praten in vergelijking tot leeftijdgenoten, begrijpen van wat er wordt gezegd, logisch kunnen (terug) vertellen van een verhaal of gebeurtenis)
Zijn er bijzonderheden in het contact met anderen?
(Denk aan: ouders, broers, zussen, vrienden, leerkracht)
Heeft uw kind vrienden?
Zijn er opvallendheden in het gedrag van uw kind?
(Denk aan: koppig, verlegen, angstig, agressief, rechtvaardigheidsgevoel, sensitief, humor, lusteloos, energiek, creatief, perfectionisme, faalangst, eigenwaarde)
Was uw kind snel gewend op de basisschool?
Hoe ging / gaat het in de kleuterperiode (groep 1 en 2)?
Hoe ging / gaat het vanaf groep 3?
Hoe voelt uw kind zich momenteel op school en in de klas?
Heeft uw kind ooit één of meerdere groepen gedoubleerd, overgeslagen of twee groepen in één jaar doorlopen?
Zo ja, wat was hiervan de reden?
Is uw kind wel eens van school gewisseld?
Indien ja, welke?
Wat doet uw kind na schooltijd? Hoe vaak?
(Denk aan: buitenschoolse opvang, clubs, thuis)
Heeft uw kind hobby’s of bijzondere interesses?
Wat doet uw kind opvallend graag en goed?
Wat doet uw kind opvallend slecht of met tegenzin?
Overige bijzonderheden: